Zincirli testerenin ömrünü uzatmak için, çalışan parçaların durumunu düzenli olarak kontrol etmek ve ihtiyaç duyulduğunda derhal tamir işlemlerini gerçekleştirmek gerekir.
Tamir zamanında yapılmazsa, alet çalışırken titreşim artar ve bu da, içten yanmalı motorda krank milinin yarı millerine takılan rulmanların aşınmasına neden olur.
Aletin hızlı aşınmasını önlemek için şu kurallara uymak gerekir:
Zincirli testerenin dişlisi (zincir dişlisi) dağılmaması ve çabuk bozulmaması için, zincir ve kılavuz rayın (şinenin) adımlarının aynı olması gerekir.
Kesim sırasında zincir sıkışıyor, yana doğru kayıyor ya da kesim düzgün olmuyorsa, zincir dişlisinin kontrol edilmesi gerekir. Muhtemelen aşınmıştır ve değiştirilmesi gerekiyordur.
Kullanımdan sonra testere mutlaka temizlenmeli, yan kapak sökülmeli ve talaşlar temizlenmelidir. Aksi takdirde talaş yağa karışarak zincire ve tahrik dişlisine zarar verebilir.
Zincir kılavuz rayının (şine) tahrik dişlisiyle birleştiği nokta kontrol edilmelidir. Eğer şine bakım yapılabilen türdense ve yağlama deliği varsa, her kullanım öncesi tahrik dişlisine gres yağı basılmalıdır.
İki zincir kullanılması tavsiye edilir. Bu, tahrik dişlisinin aşınma hızını yavaşlatır.
Dişli değiştirildiğinde rulmanın da aynı anda değiştirilmesi gerekir.
Bir adet şine değiştirildiğinde, 2 tahrik dişlisi, 2 iğneli rulman ve 4 adet testere zinciri değiştirilmelidir.
0
)